Lourdes Bedevaart (28-apr t/m 05-mei 2018)

Lourdes_01

Met uw parochie op bedevaart naar Lourdes.

Periode: 28 april t/m 5 mei 2018

Alle informatie betreffende de Lourdes Bedevaart is samengevat in een folder.
Deze folder vindt u in de Mariakapel, achter in de kerk.
Deze folder is ook te bekijken via deze website. [klik hier]

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert voor de vierde keer de bisdombedevaart naar Lourdes. In de bedevaarten van het Aartsbisdom Utrecht staat ontmoeting altijd centraal. In Lourdes gaat dit om de ontmoeting met Maria en via haar de ontmoeting met de Levende Heer. De contacten gaan tijdens een bisdombedevaart over de grenzen van de eigen geloofsgemeenschap of parochie heen. Ze duren langer dan de bedevaart en er ontstaat een band die levenslang stand houdt. Bij de vorige bedevaarten gaven tussen de 1000 en 1500 pelgrims gehoor aan de oproep van aartsbisschop Eijk om met hem naar Lourdes te reizen. Aartsbischop Eijk: “Ik koester warme herinneringen aan onze vorige bisdombedevaarten. Ik nodig iedereen – jong en oud – uit ons bisdom dan ook uit om in 2018 mee te gaan. Want samen naar Lourdes reizen is een ervaring van blijvende betekenis.”

In de meivakantie 2018 gaan de parochies van het Aartsbisdom Utrecht samen op bedevaart naar Lourdes. U kunt met de trein of met de bus.

Veel  pelgrims gaan met de TGV (Hogesnelheidstrein).
Data: vrijdag 28 april tot en met zaterdag 5 mei (8 dagen). Vertrek ’s morgens 28 april vanuit diverse opstapplaatsen in de parochies van het aartsbisdom per touringcar naar Tourcoing (Treinstation in Noord – Frankrijk) en reizen vanuit daar met de TGV.
Rond 17.00 uur bent u die zaterdag al in Lourdes. Dan volgen zes dagen (!!) Lourdes. Vieringen, gesprekken, ontmoetingen, bezoek aan diverse bezienswaardigheden in Lourdes…

U kunt ook met de bus naar Lourdes.
Voor het vervoer van rolstoelen is er een speciale bus; de Lancebus.
Deze (Lance)bussen vertrekken op vrijdag 27 april en zijn zaterdag 5 mei weer terug.

Ook voor kinderen, tieners en jongeren is er een speciaal programma.
Iedereen kan mee!

Voor meer informatie betreffende de bedevaart; kijk op de websites:
– https://www.aartsbisdom.nl/home/bedevaarten/bedevaarten-buiten-aartsbisdom/lourdes/
– http://www.vnb.nl/pelgrimsreizen/reis_boeking?reizID=1226

Ook vanuit de parochies in Almelo (Sint Joris en Elisa) kunt u mee met deze bedevaart naar Lourdes. Heeft u er wel eens over gedacht om mee te gaan naar Lourdes of wilt u weten wat een bedevaart naar Lourdes inhoudt?

Voor nadere inlichtingen contact opnemen met de heer Rob Oude Mulders:
Telefoon: 06 16 06 11 38