Catechese

Catechese is het inleiden van mensen in het geloof.
Dit is een voortdurend en steeds weer opnieuw beginnend proces.
In onze parochie wordt een catechese programma aangeboden  ter voorbereiding op de zogenoemde “initiatie sacramenten” van doop, van eerste  communie en van het vormsel.
Voor voorbereidingsprogramma doorklikken naar sacramenten van [doopsel], [eucharistie] en [vormsel].

Daarnaast is er een catechese programma voor volwassenen, die zich (verder) willen verdiepen in het geloof.

♦  Geloofsverdiepingsursus 2021 – 2022      Start 16-sep-2021

Op 16 september 2021  is de start van de geloofsverdiepingscursus “Bouwstenen van ons geloof”.

U bent vast wel eens aangesproken op een of ander aspect van ons geloof, terwijl u het antwoord schuldig moest blijven.  Kinderen stellen veel vragen aan hun ouders: “Wat betekent dat?”  “Waarom doen we dat zo?” en nog veel meer. Ook vrijwilligers in de parochie worden vaak – al dan niet kritisch – geconfronteerd met praktische of geloofsvragen waar ze niet altijd de achtergrond van kennen. En dan zijn er ook mensen die zelf niet katholiek zijn maar wel wat meer over het katholieke geloof willen weten.
Voor iedereen die wat meer thuis wil raken in de bouwstenen van ons geloof, willen we een geloofsverdiepingscursus aanbieden van 15 donderdagavonden vanaf 16 september tot april 2022 zowel voor onze parochie als voor de Elisaparochie in het zaaltje van de Elisakerk. De bedoeling is om zowel informatie te ontvangen als om er samen met elkaar over in gesprek te gaan.

We starten om 19.00 uur en ronden af om 20.30 uur.
Als cursusboek gebruiken we de YOUCAT die mede door jonge mensen is samengesteld.
De YOUCAT kost € 20 en wordt op de eerste avond gemeenschappelijk besteld.
Verder zijn aan de cursus geen kosten verbonden.

U kunt zich tot en met vrijdag 10 september bij mij opgeven.
Email:       Tel: 06 8379 6183
Vicaris Woolderink

♦  “Geloven Nu”

Voor vragen en opgave kunt u contact opnemen met:
Bea Oude Mulders
Telefoon: 0546 – 459 417