Consultatie SILA-regeling

Deelname
overheidsconsultatie
SILA-Regeling

De Tweede Kamer heeft het afgelopen jaar een motie aangenomen die er reeds in 20018 toe leidt dat er door de gemeenten geen adreswijzigingen meer zullen worden verstrekt aan SILA, de Stichting Interkerkelijke LedenAdministratie.

SILA krijgt adreswijzigingen automatisch door van de burgerlijke gemeenten en deze informatie wordt gedeeld met de belanghebbende parochies. Dit systeem zorgt dat de ledenadministratie van de parochies actuele gegevens bevat.

De overheid heeft een internet consultatie geopend die loopt tot 3 februari 2017. De Nederlandse bisschoppen roepen alle rooms-katholieke in Nederland op om van deze internetconsultatie gebruik te maken.  Voor een goede ledenadministratie is het van groot belang dat deze uitwisseling van gegevens gehandhaafd blijft.

Voor meer informatie [klik hier]