Vredesviering Marcellinusparochie (Vrijdag; 20 november 2015)

Sint Marcellinusparochie organiseert vredesviering.

Vrijdagavond; 20 november om 19.00 uur.
H. Dionysiuskerk te Rijssen, Rozengaarde 53.

Gruwelijke aanslagen, oorlogen die op verschillende plekken gevoerd worden;  het doet ons sterk beseffen dat we in een wereld leven waar veel slachtoffers vallen. Elke dag zien we foto’s en beelden van vluchtelingen op zoek naar een veilige plek om te wonen. We zien het leed dat veroorzaakt wordt door aanslagen waar onschuldige mensen door getroffen worden. Wat kunnen we doen, vragen wij ons af. De Sint Marcellinusparochie  heeft ervoor gekozen een vredesviering te organiseren. We willen allereerst samenkomen en bidden. Omdat we voelen dat we niet bij machte zijn dit op te lossen. Omdat het ons overweldigt, de vele slachtoffers van onderdrukking en geweld, het verdriet van nabestaanden, de vluchtelingenstromen. Het maakt ons angstig en onzeker. We maken ons zorgen en dat mogen we bij God neerleggen.

Het pastoraal team nodigt eenieder voor deze gebedsviering uit.