Benoeming vicaris Woolderink

Mededeling Pastorale Teams en Parochiebesturen
St. Marcellinusparochie en St. Jorisparochie.

(Voor St. Jorisparochie)

Geachte parochianen,

De pastoor van onze buurtparochie St. Marcellinus, pastoor Scheve, heeft een nieuwe benoeming aanvaard, elders in ons bisdom. Met ingang van 1 juli 2015 wordt hij pastoor van de parochie HH. Twaalf Apostelen te Zutphen. In het verlengde van deze benoeming heeft de  bisschop ons laten weten dat deze vacature alleen ingevuld kan worden via een pastorale en bestuurlijke samenwerking met onze St. Jorisparochie. Er zijn te weinig priesters beschikbaar die zowel de pastorale als de bestuurlijke verantwoordelijkheid kunnen dragen. Daarom zal vicaris Woolderink met ingang van 1 juli 2015 tevens worden benoemd tot  pastoor van de St. Marcellinusparochie en gaan de beide pastorale teams en besturen samenwerken.

Met ingang van 1 juli a.s. heeft onze bisschop tevens pastor Hans de Vries benoemd tot parochievicaris van de St. Marcellinus en St. Jorisparochie. Pastor de Vries is 52 jaar en in 2004 priester gewijd. Hij is op dit moment als parochievicaris werkzaam in de samenwerkende parochies van Thomas a Kempis te Zwolle en de Norbertusparochie te Dronten.

Vicaris Woolderink zal vanaf 1 juli de pastorale en bestuurlijke eindverantwoordelijkheid voor de twee parochies gaan dragen, samen met de overige leden van de twee pastorale teams.

Wij wensen vicaris Woolderink en pastor de Vries en de overige leden van de twee pastorale teams een vruchtbare samenwerking toe met hun besturen en met de vele actieve vrijwilligers.

Over de installatie van vicaris Woolderink en de presentatie van pastor de Vries zullen we u nog nader informeren.